Sol i sinne

Att leva med solurtikaria.

Kvällsdopp

Publicerad 2013-07-31 23:25:42 i Vardag,

Häromdagen hände det äntligen efter flera års väntan - jag tog ett kvällsdopp! Så himla skönt och jag trivdes som en fisk, när jag väl hade hämtat mig från köldchocken. Åh, vad jag hade saknat att bada och dyka och stå på händer och få vatten i öronen och nästan tappa bikinin och snurra runt i vattnet och akta mig för snäckskal på havets botten och bli rädd för sjögräs och gå och gå och gå utan att det blir djupt!

Kommentarer

Postat av: Mia

Publicerad 2013-08-01 09:23:54

Härligt =)!!!! Hoppas att det gick bra så att det kan bli fler =)=) Kram

Svar: Ja, det var superhärligt! Nu är vädret så tråkigt så det lär inte bli fler kvällsdopp i år, men det var så skönt att få leka av sig i vattnet igen! :) Kram
Anja

Postat av: Mia

Publicerad 2013-08-29 18:19:05

Hur går det för dig? Hur har resten av sommaren varit för dig? Jag har haft en rätt bra sommar i sommar. Det har inte varit kanonväder här i norr ;) En tillvänjning av huden har medfört lindring av besvär. Har t o m kunnat gå med bungy pump stavar i solsken, dock med antihistamin i kroppen och solskyddsfaktor, men ändå:)

Svar: Hej Mia! Vad roligt att höra av dig! Sommaren har verkligen varit härlig och utan utslag. Det kan ju bero på att jag har hållit mig inomhus, men ändå, haha! Vad skönt att du har kunnat röra dig utomhus någorlunda iaf, det är bara att njuta! ;) Jag har tänkt skriva ett inlägg om sommaren och vad som har hänt på sistone, men jag har inte fått tummen ur. Det kommer någon gång! Kram
Anja

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Anja

Denna blogg använde jag som verktyg för att få ut mina tankar och känslor kring solurtikaria som jag drabbades av hösten 2008. Jag ville även använda bloggen för att skapa kontakter med andra personer som befann sig i liknande situationer, samt underhålla nära och kära om vad som hände i mitt liv. Nu är jag frisk och bloggen är därför avslutad, men jag låter den ligga kvar så att personer med samma diagnos eller med ett allmänt intresse kring solurtikaria kan gå in och läsa om min resa.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela