Sol i sinne

Att leva med solurtikaria.

Jobbig dag

Publicerad 2013-07-20 21:29:15 i Vardag,

Usch, idag var en sån där jobbig dag när det kommer till solallergin. Inte på grund av utslag (lyckades faktiskt undvika det), utan på grund av alla jobbiga tankar. Som exempelvis när sambon stod och packade väskan inför en dag på stranden och frågade mig om han hade glömt något. Då ville jag bara ta hans väska och kasta den i huvudet på honom och skrika "det skiter väl för fan jag i", men jag höll mig lugn. Samma sak när jag körde bil in till Kalmar och såg människor i shorts och linne stå och vänta på varje busshållplats. Jag fick ta många djupa andetag för att inte råka lägga mig lite för långt till höger på vägbanan. Det kom dock lite extra vätska från tårkanalerna, men ett ögonblicks självömkan räckte idag. Tur att jag hade SM som distraherade mig med en dag på stan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Anja

Denna blogg använde jag som verktyg för att få ut mina tankar och känslor kring solurtikaria som jag drabbades av hösten 2008. Jag ville även använda bloggen för att skapa kontakter med andra personer som befann sig i liknande situationer, samt underhålla nära och kära om vad som hände i mitt liv. Nu är jag frisk och bloggen är därför avslutad, men jag låter den ligga kvar så att personer med samma diagnos eller med ett allmänt intresse kring solurtikaria kan gå in och läsa om min resa.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela