Sol i sinne

Att leva med solurtikaria.

Ny energi

Publicerad 2013-04-03 14:27:24 i Reflektioner,

Det känns som att jag har fått massor av ny energi de senaste dagarna och det är så härligt! Jag tror att det är en kombination av ljusare tider (livets ironi), påskbesök hemma på Öland och de fina kommentarerna som jag har fått här på bloggen! Minst två nya personer med "solproblem" har hittat hit och det är guld värt. Jag vet själv hur skönt det är att få kontakt med andra personer som har liknande problem när man känner sig ensam och att jag kan hjälpa andra ger mig mer inspiration att fortsätta blogga.
 
Om det är någon mer nytillkommen läsare som är på besök så är det bara att hojta till, du är varmt välkommen!

Kommentarer

Postat av: Anna maria

Publicerad 2013-04-05 17:58:38

Hej!
jag hittade till din blogg av en slump! Jag har erfarenhet av liknade, men för mig är det värme som är problemet. Minsta lilla värme (även när jag äter) blossar jag upp. Jag är fortfarande på utredning, men har fått ganska bra hjälp som håller den i liiite bättre kontroll. tips 1. undvik histamin till varje pris, dvs vin, ost, fisk skaldjur, jordgubbar mmm. Sen är ett annat tips att kombinera olika antihistaminer. Jag är tavegyl 2ggr dag + 1 lortatidin.
Man kan även få h2 blockerare (zantac) som kan hjälpa.
jag vet att man kan få en kortison behandling i ca 3 veckor som kan läka ut urtikarian. Det finns hjälp att få och viktigt är även att kolla så att ingen bakomliggande sjukdom har skapat detta.
Här finns en sida med lite info.
http://www.internetmedicin.se/dyn_main.asp?page=1357

ps jag vet hur JÄVLASKITPISS detta är och hur det bränner och kliar så in i helvete. Men nu jäklar ska jag bli av med min skit och du med.
mvh anna maria.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Anja

Denna blogg använde jag som verktyg för att få ut mina tankar och känslor kring solurtikaria som jag drabbades av hösten 2008. Jag ville även använda bloggen för att skapa kontakter med andra personer som befann sig i liknande situationer, samt underhålla nära och kära om vad som hände i mitt liv. Nu är jag frisk och bloggen är därför avslutad, men jag låter den ligga kvar så att personer med samma diagnos eller med ett allmänt intresse kring solurtikaria kan gå in och läsa om min resa.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela