Sol i sinne

Att leva med solurtikaria.

Dags att börja blogga igen?

Publicerad 2012-09-27 22:57:24 i Vardag,

Okej, det kanske är dags att börja blogga igen. Har eventuellt en sak på gång som kan få lite uppmärksamhet till bloggen, då är det ju en bra idé om den är aktiv också...
 
Sen senast har jag och F flyttat till Stockholm och jag har börjat plugga företagsekonomi på Stockholms universitet. Jag lyckades undvika solutslag under första dagen i skolan, men tyvärr fick jag utslag i förra veckan innan första sittningen. De hann försvinna innan själva sittningen började, men det kändes ändå sådär kul. Klockan var runt 16 på eftermiddagen och jag gick utomhus i max 10 min, jag hade tagit mina antihistaminer och hade smink på mig. Ändå fick jag utslag, främst på örat dock.
 
Snart tar mina antihistaminer slut. Kör fortfarande på samma dos som tidigare och jag vågar inte sluta, men jag vet inte om jag kommer att få ett förnyat recept av min hudläkare. Dels på grund av att jag har ätit dosen så länge och dels för att det börjar bli höst och därmed inte lika mycket sol ute. Egentligen är det ju meningen att man ska kunna trappa ner och klara sig utan antihistaminer till slut, men det funkar inte helt för mig. Om jag slutar helt lär jag däremot bli känsligare mot solen igen än vad jag är med antihistaminer i kroppen. Tyvärr är jag lika känslig året om och har till och med fått utslag när jag har varit ute och skottat snö, dock inte lika snabbt som i stark sommarsol. Därför skulle jag behöva fortsätta med min cocktail.
 
Typiskt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Anja

Denna blogg använde jag som verktyg för att få ut mina tankar och känslor kring solurtikaria som jag drabbades av hösten 2008. Jag ville även använda bloggen för att skapa kontakter med andra personer som befann sig i liknande situationer, samt underhålla nära och kära om vad som hände i mitt liv. Nu är jag frisk och bloggen är därför avslutad, men jag låter den ligga kvar så att personer med samma diagnos eller med ett allmänt intresse kring solurtikaria kan gå in och läsa om min resa.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela