Sol i sinne

Att leva med solurtikaria.

Redken Color Extend Sun Take Cover SPF 25

Publicerad 2012-05-22 17:12:47 i Vardag,

Började dagen med ett besök hos frissan för att få fina blonda slingor. Känns så skönt att få bort utväxten, känner mig nästan som en ny människa. Gick till och från stan i linne och en tunn kofta över. Hade smörjt in mig med SPF 50 innan och fick inga utslag. Nice nice! Min frisör visade även ett hårmousse med SPF 25 (Redken Color Extend Sun Take Cover SPF 25) som man även kan gojsa ner i hårbotten, hur gutt som helst! Det blev lite flottigt, men förhoppningsvis beror det mest på att det var ganska torrt när hon rufsade in det.



Köpte inget hårmousse idag (tänkte kolla om det fanns billigare på nätet, vilket det inte fanns), men ska nog dra mig in till stan i veckan och köpa. Måste även förbi Vila (examenskläder) och Kicks (världens bästa ansiktmask). Hoppade även in på Kalmarhem och sade upp lägenheten till 15 augusti och sprang på en gammal kollega som jag inte har träffat på typ två år. Det får bli en kväll på Krögers om ett par veckor med henne!

När jag kom hem kollade jag och HS på Estelles dop på varsitt håll, men höll en sms-konversation under hela dopet där vi kommenterade allt som hände. Stadigt! HS myntade förresten uttrycket "att göra en Estelle", det vill säga att tvätta håret med Ölandsvatten. Fuck yeah!

Har även träffat AF och diskuterat opponering samt beställt mat från That Taste. Beställningssamtalet löd:

Jag: Hej, jag skulle vilja beställa två Käeng Ped.

Han: Vi serverar bara dagens nu under lunchen.

Jag: Jaha, okej. Jag kikar runt på er hemsida nu, men jag hittar inte lunchmenyn. Vad har ni idag?

Han: Käeng Ped. Med vårrullar och sallad.

Jag: Okej..? Då tar jag två sådana.

Han: Okej. 10 minuter.


Härliga tider! Snart en eventuell promenad med TH och sen ett försök till studier. Bra dag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Anja

Denna blogg använde jag som verktyg för att få ut mina tankar och känslor kring solurtikaria som jag drabbades av hösten 2008. Jag ville även använda bloggen för att skapa kontakter med andra personer som befann sig i liknande situationer, samt underhålla nära och kära om vad som hände i mitt liv. Nu är jag frisk och bloggen är därför avslutad, men jag låter den ligga kvar så att personer med samma diagnos eller med ett allmänt intresse kring solurtikaria kan gå in och läsa om min resa.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela