Sol i sinne

Att leva med solurtikaria.

Min nya kärlek

Publicerad 2012-05-05 19:26:30 i Vardag,

Nu är jag lite mer i fas än jag var igår. Dagen har spenderats hemma hos AF, en blandning av studier och massa prat. På väg hem sken solen rätt i ansiktet och efter cirka 30 min bilresa blev jag lite röd i skinnet. Brukar inte reagera i bilen, så detta var något nytt. Ingen klåda dock, bara rödish. I Bryssel däremot gick jag runt i 30-45 minuter i molnigt väder på eftermiddagen utan att få utslag, helt underbart! Hade dock smink på mig, men ändå. Det verkar som att ljusbehandlingen fungerar!

Bryssel, ja. Gott och blandat kan man lugnt säga. Intressanta föreläsningar, mindre intressanta föreläsningar (mild beskrivning), en del förvirring i planeringen, bristande kommunikation, sköna sängar, varma täcken, pasta och pommes frites, mycket prat och sjukt många skratt. Jag och HS ballade ur fullständigt under resan och jag har inte skrattat så mycket under två dygn någonsin tror jag. Det kändes precis som när man var typ 12 år och fick skrattattacker och skrattade åt allt och ingenting. Alla andra störde sig otroligt mycket på oss vilket bara gjorde det roligare. Tack HS!

Är fortfarande en del mör så ikväll blir det bara lugnt och gos. Och min nya kärlek Baileys.

Kommentarer

Postat av: HS

Publicerad 2012-05-06 12:55:54

Jag skickar fakturan...=). Saknar Rex som fan, inget är liksom lika bra utan honom...

Postat av: Anja

Publicerad 2012-05-06 13:02:12

Nä, jag vet. Det finns en risk att han dyker upp på opponeringen dock!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Anja

Denna blogg använde jag som verktyg för att få ut mina tankar och känslor kring solurtikaria som jag drabbades av hösten 2008. Jag ville även använda bloggen för att skapa kontakter med andra personer som befann sig i liknande situationer, samt underhålla nära och kära om vad som hände i mitt liv. Nu är jag frisk och bloggen är därför avslutad, men jag låter den ligga kvar så att personer med samma diagnos eller med ett allmänt intresse kring solurtikaria kan gå in och läsa om min resa.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela