Sol i sinne

Att leva med solurtikaria.

Imorgon kl 11

Publicerad 2012-05-07 16:47:49 i Behandling,

Nu har jag precis fått en tid till min nya hudläkare imorgon kl 11! Var rädd för att det skulle dröja hela sommaren innan jag fick en tid, men min älskade sköterska var verkligen alert och norpade åt sig den första tiden han kom över, underbart! Nu får vi bara hålla tummarna för att hon vill testa på den nya behandlingen!

På tal om min sköterska förresten. I vårt samtal som vi hade nyss när han ringde angående tiden tyckte han inte alls att det lät bra att jag fick en så kraftig reaktion idag efter ljusbehandlingen.  Eftersom min hud uppenbarligen backar så snabbt efter bara en veckas uppehåll tror jag inte att han kommer att vilja fortsätta med ljusbehandlingen även om jag inte får testa den nya behandlingen och det vill nog inte jag heller. Om jag nu måste underhålla härdningen så ofta kommer det inte funka i sommar i alla fall eftersom jag inte kommer att kunna vara utomhus så ofta som krävs på grund av mitt kontorjobb. Isåfall kommer jag även fortsättningsvis behöva åka på behandlingar tre gånger i veckan, vilket känns rätt meningslöst. Vi får se hur det går.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Anja

Denna blogg använde jag som verktyg för att få ut mina tankar och känslor kring solurtikaria som jag drabbades av hösten 2008. Jag ville även använda bloggen för att skapa kontakter med andra personer som befann sig i liknande situationer, samt underhålla nära och kära om vad som hände i mitt liv. Nu är jag frisk och bloggen är därför avslutad, men jag låter den ligga kvar så att personer med samma diagnos eller med ett allmänt intresse kring solurtikaria kan gå in och läsa om min resa.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela