Sol i sinne

Att leva med solurtikaria.

En typisk konversation mellan mig och F

Publicerad 2012-05-21 23:09:00 i Vardag,

Häromdagen utropade F "Iprenen är slut" när han tog den sista tabletten. Detta ledde till ett samtal mellan mig och RJ där RJ konstaterade att F på det sättet hade säkrat upp sig mot eventuella framtida påhopp från mig där jag skulle kunna gnälla på att vi inte hade Ipren hemma, eftersom F faktiskt hade sagt att den var slut.


F: Ja, och jag vet att om vi är på affären kommer Anja tänka efter om det är något vi ska ha och komma på att vi behöver Ipren.

Jag: Vi skulle ju kunna köpa en inköpslista istället så slipper jag känna att det är mitt ansvar att komma ihåg sådana saker.

F: Jaha, och var ska vi ha den då? Du tycker ju inte om att sätta upp saker på kylskåpet.

Jag: Ursäkta?

F: Du tycker ju inte om att sätta upp saker på kylskåpet.

Jag: Skämtar du med mig eller?! Det är ju DU som har sagt att DU inte tycker om att sätta upp saker på kylskåpet!!! (Detta är alltså något vi diskuterade för cirka 2,5 år sen.)

F: Just det ja, det var så det var.


Jag är så glad att jag hade ett vittne till den konversationen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Anja

Denna blogg använde jag som verktyg för att få ut mina tankar och känslor kring solurtikaria som jag drabbades av hösten 2008. Jag ville även använda bloggen för att skapa kontakter med andra personer som befann sig i liknande situationer, samt underhålla nära och kära om vad som hände i mitt liv. Nu är jag frisk och bloggen är därför avslutad, men jag låter den ligga kvar så att personer med samma diagnos eller med ett allmänt intresse kring solurtikaria kan gå in och läsa om min resa.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela