Sol i sinne

Att leva med solurtikaria.

Milstolpe nådd på riktigt!

Publicerad 2012-03-21 17:48:17 i Behandling,

Idag solade jag i 60 s igen - utan utslag! Så konstigt att det kan skilja så mycket bara mellan två soltillfällen. Det känns i alla fall riktigt bra att det funkade! Glädjen dämpades dock något när jag kom dit och sköterskan föreslog 75 s, men ändrade sig när jag visade bilderna från i måndags. Det känns som att jag snuvades på 15 s. Om jag inte hade fått de där utslagen i måndags hade vi börjat öka ännu mer, men men... Det får bli en annan gång. Jag får vara glad för mina 60 s!

För övrigt har jag nog löst gåtan med att den högra sidan blev irriterad i måndags. När jag kollade runt lite i soltanken idag insåg jag att det saknas två lysrör på den vänstra sidan, så med andra ord får jag mer ljus på den högra sidan. Måste säga till om det på fredag. Eftersom jag tydligen är den enda patienten som använder den soltanken just nu så är det ju lite svårt för personalen att veta om det. De solar ju inte själva i den liksom.

Kommentarer

Postat av: Mammi

Publicerad 2012-03-21 22:21:33

Åh, vad jag är glad att sekunderna blivit så många fler! Bra och envist kämpat, Anja! Du fixar det här nu! Kram <3

Postat av: Anja

Publicerad 2012-03-22 19:47:31

Mammi! Ja, det här ska gå vägen nu! :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Anja

Denna blogg använde jag som verktyg för att få ut mina tankar och känslor kring solurtikaria som jag drabbades av hösten 2008. Jag ville även använda bloggen för att skapa kontakter med andra personer som befann sig i liknande situationer, samt underhålla nära och kära om vad som hände i mitt liv. Nu är jag frisk och bloggen är därför avslutad, men jag låter den ligga kvar så att personer med samma diagnos eller med ett allmänt intresse kring solurtikaria kan gå in och läsa om min resa.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela