Sol i sinne

Att leva med solurtikaria.

Milstolpe nådd, men ändå inte

Publicerad 2012-03-19 18:33:01 i Behandling,

På dagens ljusbehandling var jag inne i solariet i 60 s, yay! Milstolpen nådd, men tyvärr fick jag klåda och blev röd i ansiktet vilket jag inte har blivit under de tidigare behandlingarna. Fick dock inte så mycket klåda på resten av kroppen. Mycket märkligt. Såhär såg det ut (inga bilder man ska titta på samtidigt som man äter kanske):











'

Som ni ser blev jag rödare och fick mer klåda på den högra sidan, har dock ingen aning om varför. Tur att det finns smink (sista bilden om det var otydligt) som kan tänka det värsta! Och ja, det tar emot lite att lägga upp bilder på mig själv där jag ser sådär hemskt ut, men det är för en god sak. Kanske någon som läser detta kan hjälpa mig eller själv känna igen sig och få hjälp. Klådan lade sig efter cirka 45 minuter. Var hos tandläkaren direkt efter ljusbehandlingen. Inte jätteroligt att sitta sådär i väntrummet...

När jag var på ljusbehandlingen förklarade jag att jag hade fått utslag precis vid troskanten i fredags. Sköterskan började fundera på om vi borde backa några steg och att jag istället skulle sola med bikini som jag kan använda i sommar. Det känns så sjukt, jag har inte ens tänkt att det skulle kunna gå så långt. Jag förklarade för henne att jag inte vet hur mycket jag kommer att våga vara ute i sommar, men att jag skulle tänka på saken. Om inte annat skulle man kanske våga ta sig till stranden och ta ett eftermiddagsdopp. Dags att börja leta bikini?

Kommentarer

Postat av: Elin

Publicerad 2012-03-19 23:51:21

Jag behöver också köpa bikini! Vi måste ju vara snygga till poolhänget i sommar :) (optimist, javisst!)

Postat av: Anja

Publicerad 2012-03-21 17:45:19

Ja, eller hur? Wee!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Anja

Denna blogg använde jag som verktyg för att få ut mina tankar och känslor kring solurtikaria som jag drabbades av hösten 2008. Jag ville även använda bloggen för att skapa kontakter med andra personer som befann sig i liknande situationer, samt underhålla nära och kära om vad som hände i mitt liv. Nu är jag frisk och bloggen är därför avslutad, men jag låter den ligga kvar så att personer med samma diagnos eller med ett allmänt intresse kring solurtikaria kan gå in och läsa om min resa.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela