Sol i sinne

Att leva med solurtikaria.

Houston, we have a problem

Publicerad 2012-03-25 13:55:04 i Behandling,

Har precis varit ute och testat huruvida min ljusbehandling funkat eller inte. Jag och F gick ett varv runt kvarteret och jag var ute i cirka 12 minuter. Resultatet är blandat.

För att testa hur bra det gått gick jag ut i långbyxor och en kofta som jag drog upp ärmarna på. Nu, 20 minuter efter jag kommit in, har jag inte fått några utslag på armarna, dock i ansiktet...



Som ni ser blev jag röd och fin. Det kanske inte syns så väl på bilden, men på den tunna huden precis runt ögonen har jag också blivit röd, vilket bekymrar mig. Det kliar inte, men svider lite och känns känsligt. När jag solar på ljusbehandlingen har jag alltid väldigt sexiga skyddsglasögon på mig (ser ut som simglasögon ungefär) vilket gör att jag inte får något ljus precis runt ögonen. Detta blir ju ett problem när jag väl kommer ut för även om jag inte får utslag i ansiktet så kommer jag ju att få utslag precis runt ögonen. Jag måste kolla med sköterskorna vad de tänker om det.

Givetvis är det en besvikelse att jag fått utslag, men det är inte lika mycket utslag som jag brukar få och jag fick inga utslag på armarna så hurra för det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Anja

Denna blogg använde jag som verktyg för att få ut mina tankar och känslor kring solurtikaria som jag drabbades av hösten 2008. Jag ville även använda bloggen för att skapa kontakter med andra personer som befann sig i liknande situationer, samt underhålla nära och kära om vad som hände i mitt liv. Nu är jag frisk och bloggen är därför avslutad, men jag låter den ligga kvar så att personer med samma diagnos eller med ett allmänt intresse kring solurtikaria kan gå in och läsa om min resa.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela