Sol i sinne

Att leva med solurtikaria.

Nu har det hänt

Publicerad 2012-04-26 21:29:42 i Vardag,

Vissa saker tror man bara finns på TV. Eller så läser man om det och tänker att "det där händer bara andra, inte mig". Man går omkring i sin vardag, helt oanandes om att dagens planer helt plötsligt kan ändras i en handvändning. Det hände mig.

Kvällens planer var att plugga. Kanske slösurfa lite. Kolla lite på TV. Eventuellt ringa någon och snacka lite skit. Så blev det inte.

Det började med att jag gick in på Spotify för att kolla upp en låt. När jag väl hade gjort det klickade jag runt lite till och hittade nya toner att drömma mig bort i. Efter ett tag gick jag in på min "vanliga" lista för att kolla vilken låt jag hade lagt till senast. Och där var den. Låten som får hela min hjärna att snurra samtidigt som mitt hjärta hoppar nuförtiden. Och jag skulle bara lyssna lite. Bara på de första tonerna. Bara få en feeling.

Det hela ledde till att jag stängde av låten på datorn och istället kopplade in hörlurarna till mobilen och fortsatte lyssna där. Jag stoppade ner mobilen i mjukisbyxfickan och rörde mig runt i rummet, lite i smygtakt sådär. Gick för säkerhets skull och låste dörren samt drog ner persiennerna.

Det hela slutade med att jag stod och dansade. Och dansade. Och dansade och dansade och dansade. Nu, en timme (!) senare, sitter jag här. Svettig och äcklig. Med bara trosor och BH på mig. Ja, och strumpor då såklart (det blir så jobbigt att dansa barfota med svettiga fötter). Runt armen har jag en specialficka för telefonen (det blev jobbigt att dansa runt med telefonen i handen när mjukisbyxorna väl hade åkt av). Nu har det hänt med andra ord, det har slagit fullständigt slint i mitt huvud. För vem fan ställer sig och dansar ensam i sin lägenhet i bara underkläder i verkligheten? I en timme! Vid ett tillfälle hade jag till och med hantlar i händerna och dansade runt med, för att få lite extra träning! VAD FAN HÄNDER?!

Här är låten förresten. Åh, kärlek!



Det sjukaste är att hela den här historian är helt sann.

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2012-04-27 17:50:16

Du är rolig du...! :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Anja

Denna blogg använde jag som verktyg för att få ut mina tankar och känslor kring solurtikaria som jag drabbades av hösten 2008. Jag ville även använda bloggen för att skapa kontakter med andra personer som befann sig i liknande situationer, samt underhålla nära och kära om vad som hände i mitt liv. Nu är jag frisk och bloggen är därför avslutad, men jag låter den ligga kvar så att personer med samma diagnos eller med ett allmänt intresse kring solurtikaria kan gå in och läsa om min resa.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela