Sol i sinne

Att leva med solurtikaria.

Hjärnan går på högvarv

Publicerad 2012-04-15 12:03:52 i Vardag,

Alla tankar på allergin har givetvis påverkat resten av min vardag och jag har haft total kortslutning i hjärnan när det gäller skolarbetet. Ungefär såhär lät mitt samtal med AF häromdagen:

Jag: Jag vet inte vad jag ska skriva om, jag fattar ingenting.

AF: Ta det lugnt, det löser sig.

Jag: Men alltså, jag fattar inte. Vad skulle jag göra idag?

AF: Du skulle väl skriva om Habermas?

Jag: Jag har försökt läsa hans bok, men jag förstår inte vad han skriver. Vad handlar den om?

För er som inte vet är Habermas en teoretiker som vi har gått igenom i flera kurser under tre års tid. Med andra ord borde jag förstå vad som står i hans bok, men tydligen inte. Jag har gått in i en uppsats-svacka och det blir inte bättre av stressen kring solallergin. Tur att AF inte är inne i en svacka just nu, det vore jobbigt om vi var där samtidigt. Och ja, jag vet att uppsats-svackor är helt naturliga och att det kommer att släppa snart. Just nu är det bara jobbigt eftersom min hjärna gör felkopplingar hela tiden. Kan inte tänka. Blääääää.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Anja

Denna blogg använde jag som verktyg för att få ut mina tankar och känslor kring solurtikaria som jag drabbades av hösten 2008. Jag ville även använda bloggen för att skapa kontakter med andra personer som befann sig i liknande situationer, samt underhålla nära och kära om vad som hände i mitt liv. Nu är jag frisk och bloggen är därför avslutad, men jag låter den ligga kvar så att personer med samma diagnos eller med ett allmänt intresse kring solurtikaria kan gå in och läsa om min resa.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela