Sol i sinne

Att leva med solurtikaria.

Gårdagens ljusbehandling

Publicerad 2012-04-14 15:28:59 i Behandling,

Eftersom jag fick utslag i tisdags när vi hade sänkt tiden till 2 minuter sänkte vi igår tiden ytterligare en gång till 1 min 45 s. Igår körde vi dessutom hela tiden utan BH. Innan behandlingen hade jag tagit två allergitabletter för att slippa den värsta klådan, men det var lite onödigt för jag fick nästan inga utslag alls. Det enda stället jag blev röd på var vid troskanten. Även om vi sänkte tiden, vilket var lite av en besvikelse, känns det ändå skönt att se att jag inte fick utslag vid 1 min 45 s.

Tyvärr verkar det som att sjuksköterskorna börjar bli lite skeptiska till behandlingen. De misstänker att härdningen inte fungerar eftersom jag inte kommer förbi den nuvarande tiden. De frågade om jag märkte någon skillnad när jag var utomhus, men eftersom jag knappt har varit utomhus är det svårt att säga. Den ena gången jag var ute fick jag ju utslag i ansiktet, men inte när jag gick till affären senast. Det jobbiga är att det är så svårt att mäta också, då det kan variera väldigt mycket från dag till dag. Ena dagen kan jag gå utomhus utan reaktion i flera minuter, men nästa dag känns det som att jag knappt kan sticka ut näsan utan att få klåda.

Förhoppningsvis är de villiga att fortsätta försöka ändå, jag vill inte ge upp än.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Anja

Denna blogg använde jag som verktyg för att få ut mina tankar och känslor kring solurtikaria som jag drabbades av hösten 2008. Jag ville även använda bloggen för att skapa kontakter med andra personer som befann sig i liknande situationer, samt underhålla nära och kära om vad som hände i mitt liv. Nu är jag frisk och bloggen är därför avslutad, men jag låter den ligga kvar så att personer med samma diagnos eller med ett allmänt intresse kring solurtikaria kan gå in och läsa om min resa.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela