Sol i sinne

Att leva med solurtikaria.

Måndagsläsare

Publicerad 2012-04-02 11:10:26 i Behandling,

Hej mina fina läsare!
Efterom jag har upptäckt att jag oftast har flest läsare på måndagar, av någon anledning, tänkte jag försöka skriva ett inlägg hyfsat tidigt idag.

Ljusbehandlingen idag bestod av 1 min 15 s plus 1 min utan BH. Med andra ord ökade vi den sammanlagda tiden med 15 s och tiden utan BH med 30 s. Resultatet:















Som ni ser fick jag utslag över typ hela kroppen. Förstår inte varför. I fredags var det alltså bara 15 s kortare tid och då blev det knappt någon reaktion alls. Mycket märkligt. Jag fick dock inga särskilda utslag vid BH:n, vilket är positivt. Troligtvis kommer vi att stå kvar på samma sammanlagda tid vid nästa ljusbehandling, men öka tiden utan BH.

En annan "rolig" grej: När jag ljusbehandlas ska jag helst ha på mig likadana trosor hela tiden så att lika mycket hud exponeras varje gång. Det optimala hade alltså varit att använda mig av samma bikini-underdel som jag "kommer att använda" i sommar. Eftersom jag inte har någon bikini och av hygieniska skäl byter underkläder varje dag har jag alltså olika trosor på mig varje gång jag är på ljusbehandlingen. Jag försöker dock att använda trosor som är ungefär lika stora. Idag däremot hade jag ett par trosor på mig som är lite större än vanligt. För att lösa detta tänkte jag att "det är ju bara att dra upp lite i underkant och dra ner lite i överkant" för att få till rätt storlek... HAHAHA! Hej kli på skinkorna halva förmiddagen! I mitt huvud spelades denna låt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Anja

Denna blogg använde jag som verktyg för att få ut mina tankar och känslor kring solurtikaria som jag drabbades av hösten 2008. Jag ville även använda bloggen för att skapa kontakter med andra personer som befann sig i liknande situationer, samt underhålla nära och kära om vad som hände i mitt liv. Nu är jag frisk och bloggen är därför avslutad, men jag låter den ligga kvar så att personer med samma diagnos eller med ett allmänt intresse kring solurtikaria kan gå in och läsa om min resa.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela