Sol i sinne

Att leva med solurtikaria.

Ett steg framåt, två steg bakåt

Publicerad 2012-04-05 09:52:01 i Behandling,

Ljusbehandling idag igen. Precis som jag förutspådde stod vi kvar på 2 min 15 s idag, men förlängde tiden utan BH till 1 min 15 s. Jag trodde att jag skulle klara mig utan utslag den här gången, men tvärtom så fick jag utslag igen och dessutom väldigt snabbt. Det började klia vid troskanten och sen blossade det upp i ansiktet redan när jag stod i omklädningsrummet efter ljusbehandlingen. Denna gång fick alltså sjuksköterskorna se reaktionen med egna ögon, vilket de säkert uppskattade istället för att bara se det på bild. En av sköterskorna var supergullig och gav mig en av sina egna allergitabletter eftersom jag inte hade några egna. Så underbar! De gör verkligen det där lilla extra för att man ska må bra, helt fantastiskt! Måste dock åka förbi apoteket. (Ja, mamma jag skaaaaaa...)





Idag bjuder jag även på en bonusbild som jag tog innan jag gick in på ljusbehandlingen. Såhär otroligt sexig är jag när solar. Nästan så jag vill gå med de glasögonen på mig jämt.

Kommentarer

Postat av: Penny

Publicerad 2012-04-07 17:29:34

Sugit värre JJ, mÅndag nästa gång? Puss

Postat av: Anja

Publicerad 2012-04-08 11:28:02

Nope, röd dag på måndag så det blir tisdag istället! :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Anja

Denna blogg använde jag som verktyg för att få ut mina tankar och känslor kring solurtikaria som jag drabbades av hösten 2008. Jag ville även använda bloggen för att skapa kontakter med andra personer som befann sig i liknande situationer, samt underhålla nära och kära om vad som hände i mitt liv. Nu är jag frisk och bloggen är därför avslutad, men jag låter den ligga kvar så att personer med samma diagnos eller med ett allmänt intresse kring solurtikaria kan gå in och läsa om min resa.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela